AVANOS BELEDİYESİ ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ
Sıhhi İşyeri Açma Çalışma Ruhsatı Başvuru Formu
Gayri Sıhhi İşyeri Açma Ruhsatı Başvuru Formu
1- Avanos Belediye Başkanlığı Yönetmelikler
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği
İlan, Reklam ve Tabela Yönetmeliği
Taksi Durakları ve Ticari Taksi Taşımacılık Esasları Yönetmeliği
İşyeri Ruhsat İşlemleri
1- Başvuru / beyan formu ( Ekteki form ) ( T.C. Kimlik No – Esnaf veya Ticaret Sicil No – Vergi Kimlik No eksiksiz olarak doldurulacaktır. )
2- Kira kontratı
3- Tapu fotokopisi
( Tapuda mesken olarak gösterilen yerde iş yeri açılması durumunda kat maliklerinin oy birliği ile aldığı karar bulunacaktır. Tapuda iş yeri olarak görünen yerlerde, umuma açık istirahat ve eğlence yeri açılması durumunda yönetim planında aksine bir hüküm yoksa, kat maliklerinin oy çokluğu ile aldığı kararın bulunması gerekir. İmar planında tamamı konut alanı olan yerlerde işyeri açılamaz. )
4- Yapı kullanma izin belgesi ( iskan ),
5– Yangın Raporu ( Yönetmeliğin 5/h maddesi kapsamındaki iş yerlerinden istenir. İtfaiye Müdürlüğü )
6– Çevre Temizlik Vergisi ve İlan reklam vergisi kaydı ( Belediye emlak servisinde yaptırılacak)
7– Mesleki yeterlilik belgesi ( ustalık belgesi)
8– Şirket ise Ticaret Sicil Gazetesi ( Sicil kaydı 01/10/2003 öncesine ait ise istenir.) İmza sirküleri.
9– Bitkisel atık yağ sözleşmesi ( Atık Yağ üreten gıda işletmelerinden istenir.)
10– İşyerinin yerleşim planı/ kroki, (en yakınında bulunan okulu gösterecek şekilde çizdirilecek – Umuma Açık İstirahat ve eğlence yerlerinden istenir. )
11– Adli sicil belgesi/ Sabıka kaydı, 1 adet fotoğraf ( Umuma Açık İstirahat ve eğlence yerlerinden istenir. )
BİLGİ :
1-Özürlülerin işyerine giriş ve çıkışları için gereken kolaylaştırıcı tedbirlerin alınmış olması gerekmektedir.
2-Bir ay içinde takip edilmeyen müracaatlar işlemden kaldırılır.
3-Başvuru evraklarının imzalı ve kaşeli olarak telli plastik dosya içerisinde teslim edilmesi rica olunur.
4-Ruhsatlar, ruhsat sahibine, mesul müdüre ya da vekaleti olana teslim edilir.
5-Çalışanların sağlık kontrol belgeleri başvuru esnasında istenmeyecek, ancak işyerinde hazır bulundurulacaktır.
6-işyerinin niteliğine göre ilave bilgi veya belge istenebilir.
Sıhhi Başvuru Beyan Formu için tıklayınız —>
1- Başvuru / beyan formu ( Ekteki form )( T.C. Kimlik No – Esnaf veya Ticaret Sicil No – Vergi Kimlik No eksiksiz olarak doldurulacaktır. )
2– Kira kontratı
3– Tapu fotokopisi
( Tapuda mesken olarak gösterilen yerde iş yeri açılması durumunda kat maliklerinin oy birliği ile aldığı karar bulunacaktır. Tapuda iş yeri olarak görünen yerlerde, umuma açık istirahat ve eğlence yeri açılması durumunda yönetim planında aksine bir hüküm yoksa, kat maliklerinin oy çokluğu ile aldığı kararın bulunması gerekir. İmar planında tamamı konut alanı olan yerlerde işyeri açılamaz. )
4– Yapı kullanma izin belgesi ( iskan ),
5– Yangın Raporu ( Yönetmeliğin 5/h maddesi kapsamındaki iş yerlerinden istenir. İtfaiye Müdürlüğü )
6– Çevre Temizlik Vergisi ve İlan reklam vergisi kaydı ( Belediye emlak servisinde yaptırılacak)
7– Mesleki yeterlilik belgesi ( ustalık belgesi)
8– Şirket ise Ticaret Sicil Gazetesi ( Sicil kaydı 01/10/2003 öncesine ait ise istenir.) İmza sirküleri.
9– Kapasite raporu veya ekspertiz raporu ( Ticaret odası veya esnaf odasından alınacaktır. )
10– ÇED belgesi ( tabi olan işyerleri İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne başvuru yapacaktır.)
11– Tehlikeli atıkların bertarafı ile ilgili belge ( gerekliyese)
12– İşletme belgesi ( en az 50 işçi çalıştıran işyerlerinden istenir.)
13– Sorumlu Müdür Sözleşmesi
BİLGİ :
1-Özürlülerin işyerine giriş ve çıkışları için gereken kolaylaştırıcı tedbirlerin alınmış olması gerekmektedir.
2-Bir ay içinde takip edilmeyen müracaatlar işlemden kaldırılır.
3-Başvuru evraklarının imzalı ve kaşeli olarak telli plastik dosya içerisinde teslim edilmesi rica olunur.
4-Ruhsatlar, ruhsat sahibine, mesul müdüre ya da vekaleti olana teslim edilir.
5-Çalışanların sağlık kontrol belgeleri başvuru esnasında istenmeyecek, ancak işyerinde hazır bulundurulacaktır.